2 Haziran 2011 Perşembe

Kalem mi!

En son kime kalem hediye ettiniz ya da kimden kalem hediye aldınız? Belki de hiç kalem hediye edip almadığınızı düşünüyorsunuz bu satırları okurken. Neden sevdiğimiz birine hediye seçerken “kalem” aklımıza gelmez? “Kalem hediye etmek”, “kitap hediye etmekten” daha önce mi bayatladı dersiniz.. Mesela falana hediye almak isteyen filan sorsa ne alsam, diye biz de kalem al, desek... Yanıt ne olur dersiniz : “Kalem miiii, ne yapacak ki kalemi?”
Doğru, ne yapacak ki kalemi... Ömründe mektup yazmamış kimseye, e günlük desen hiç tutmamış. Kapıya, aynaya sürpriz olsun diye iki çift güzel söz yazıp yapıştırmak sevdikleri için hiç adeti değil. Not tutmaz çok gerekirse de telefonun ajandasıyla halleder. Okumayla şöyle böyleyken arası, yazmayla yıllardır nanemolla.. adamın imzası bile mobil imza..
Oysa kalem karakterdir... Tutuşunuz, taşıma biçiminiz, çeşidi konusundaki seçiminiz... Peki, siz nasıl bir kalemsiniz?
Dolma kalem gibi klasik ve kaliteli bir duruşunuz mu var, tükenmez kalem gibi ortam adamı mısınız? Samimi misiniz kurşun kalem gibi ya da keçeli kalem gibi baskı karşısında dağıtanlardan mı?  Dolma kalem kadar klasik olmasam da tükenmez kalem gibi her ortama da uyum sağlayamam diyen bir pilot kalem misiniz? Yoksa, yoksa uçlu bir kurşun kalemimdir mi diyorsunuz ille de sıfır yedi uç isteyen, hem samimi hem seçici...

3 yorum:

Nilgün Komar dedi ki...

kalemine sağlık sevgili berfu!

çok güzel ayrıntılara dokundun! ben kalem hastası bir insanım, elimde olduğunca almaya ve hediye etmeye çalışırım.. birincil isteğim almaktır :) zira kalem ihtiyacım hiç bitmez benim.. bilmem kaç çeşit kurşun yada basmalısından, bilmem kaç çeşit renkli renkszi tükenmezim var fosforlularda bir set halindeydi ama beğendikçe aldım şimdi birkaç şet de ondan var stabilo tarzı kalemlerden 2 düzine :) ama hala kalem bakarım hala da alırım! fazlaca aldıklarımı hediye ederim.. çok fazla uzattım sanırım eee kalem deyince duramıyorum ben velhasıl kelam en son doğum günümde toplu olarak kalem hediye ettim pasta kesmeye gelen dostlara renklisinden kurşun, mutlaka bir not alsınlar diye hayata dair bir kenara diye.. sevgiler...

Berfu dedi ki...

Sevgili Nilgün, kalem demek yazı demek, yazı demekse iz.. Ardından hep güzel izler bıraktığını hissettim yazdıklarından, coşkundan.. Sevgiler

Nurdan Yıldız dedi ki...

Sevdigimin elinde bir dolma kalem görmek istemişimdir şık ve asil hediyemdir ona üstelik öğretmen kendisi ona çok yakışcak.. alt tarafı kalem diyenlere karşın birer anlam yüklemeniz harikulade olmuş. sevgilerle..