24 Haziran 2011 Cuma

sen babam...sen canım...

Öyle çok şeysin ki, bilemezsin...
Gün olur bir çakıl taşı gibi taşırım seni cebimde karanlık sokaklardan geçerken
Avcumun içinde tutar, cesaretlenirim...
Gün olur gölgene atarım kendimi
Güneşten kavrulmuşken dudaklarımdan önce yüreğim
Yaslanırım kalın gövdene soluklanırım
Sen yapraklarını usul usul sallar serinleştirmekten çok sakinleştirirsin beni...
Gün olur renkli pullu bir mendil olursun elimde
Neşe içinde halay çekerken başa geçer sallarım seni dosta düşmana...
Gün olur denizkestanesi gibi gelir oturursun boğazıma
Hatalarımı, yanlışlarımı hiç sakınmadan batırırsın her yutkunduğumda...
Gün olur güneş olursun tünelin sonunda
Sana bakar, sana doğru yürür çıkarım aydınlığa...
Gün olur bir kitap olursun dizlerimde
Açarsın yıllarını, tecrübelerini yaprak yaprak okumaya doyamam...
Gün olur tansiyon aleti gibi sıkarsın bileğimi, acıtırsın
Sağlığım için yaptığını sonucu görünce anlarım...
Gün olur tavla zarı olursun şıkır şıkır
Hem eğlenir hem eğlendirirsin tavlayı verirken koltuğumun altına...
Gün olur buz parçası olup rakının içinde beyaz beyaz dalgalanırsın
Keyfi keyif yaparsın konuşmayı muhabbet...
Gün olur bir lokomotif olursun yakıtsız ve durmadan çalışan
Annemi, beni ve kardeşimi çekersin dik yokuşlarda vagon vagon...
Gün olur sus pus olursun, susarsın
O zaman da yazarsın, her harfi bin sözcük tadında...
Gün olur nota olursun
En derin Anadolu ezgilerini mırıldanırsın
Uyuturken ilk sözcüğü “dede” olan oğlumu kucağında...
Gün olur bir yaz evi olursun Kaz Dağları’nda
Benim hiç olmamış “dede evi” şımarıklığını, özgürlüğünü ve mutluluğunu geçirirsin bir haylaz RüZGaR için hayata...
İşte böyle gün gün olur değişirsin
Renklere girse de hayat, sen hep gök mavisin
Her zaman bulut bulut üstümüzde elin
Boyu ne kadar uzarsa uzasın yıllar içinde gölgemin, ne kadar büyürse büyüsün bedenim
Ben gök gürlediğinde hep seni ararım
Sen hep ama hep göğsüne sığdığım, sığındığım... sen babam... sen canım...


9 yorum:

MutluMasalPhotography - NiLaY dedi ki...

yazamıyorum ağlıyorum şu an :(( allah sizi ayırmasın birtanem, hep sağlıklı, mutlu ve bir arada olun..

Berfu dedi ki...

Nilayım, canım benim... hayat bizi babalarımızdan, eşlerimizi de çocuklarından ayırmasın...

nemepe dedi ki...

Canım benim,öyle güzel anlatmışsınki yine.ve evet çok ağladım bütün bunları yaşamış olmayı isteyerek...Nasıl güzel harmanlaşmış sende bütün bu güzellikler,nasıl da yansıtıyorsun bunu hepimize.Her zaman sevdiklerlnle olman dileğiyle.Neşe Bozkurt

Berfu dedi ki...

Canım Neşe Ablam,hayat yaşayamadığın tüm güzellikleri sana dünya tatlısı bir eş verip kızına sunarak tamamlattı diye düşünüyorum... Varlığın ve desteğin çok değerli, iyi ki varsın;)

mesut dedi ki...

Ben Çınar ağacını çok severim. Geniş yapraklıdır, altında oturma fırsatı bulursanız,serinlediğinizi hissedersiniz.Çok yüksek ve uzun dalları düzgün yapılıdır. Tırmanmanız için sizi kendisine çeker..tırmandıkça dertlerinizden arındığınızı hissedersiniz,gövdesi dimdik ve çok geniştir..bu mağrur duruş..hep kendimi hatırlatır..halen yaşarım bunu her gördüğümde..gökyüzünde fırtınalar kopsada, onun narin süzülüşünü izlersiniz..tıpkı benim duygularım gibi..dalları üzerinize eğildiğinde sarmak ister dünyayı..o kavradıkça hep dallarının arasından kayar tüm hissettikleri...tıpkı benim duygularım gibi...hep kendime benzetmişimdir Çınar ağacını,onun sessizliği, benim sessizliğim,sert duruşu benim resmimdir sanki.. onun dalları benim kollarımdır, yaprakların arasından çıkan kuşlar..evlatlarım..yaprağının hışırtısı duygularım...ve altındaki kır çiçekleri...işte karım ve kızım.....ben çınar ağacığım....
Sevgiler Berfu...
"bunu senin kalemine ve duygularına ortak olmak ve sevgili karımı ne kadar iyi anladığımı anlatmak için yazdım.."

Berfu dedi ki...

Mesut Abi, bırakıyorum bu blogu gel sen yaz... nasıl güzel anlatmışsın, çok etkileyici.. hayat sizi birbirinizden bizi de sizden ayırmasın;)

mesut dedi ki...

Hayırrrr kesinlikle...Ben sadece duygularımı paylaştım..tabiki bu bloga sen yakışırsın...yazıların çok çok güzel..devam devam...
sevgiler

başo!.. :) dedi ki...

sabah sabah iş yerinde masamda salya sümük ağlarken ,yeni olduğum için beni tanımayan iş arkadaşlarımın şaşkın bakışlarına aldırmadan bu muhteşem yazıyı okumaya devam ediyor ,devam ettikçe de okumaya doyamıyor,duygusuna ağlıyorum... yüreğine sağlık.... harika....

Berfu dedi ki...

Başo'cum senin güzel yüreğin anlar beni, bilirim..