16 Ocak 2012 Pazartesi

Samsun Güzellemesi...

 Cumartesi pamuk pamuk yağan kar bizi eve hapsettikten sonra, pazar günü ışıl ışıl parlayan güneş içimizi ısıttı da pazartesi için ruhumuz hazırlandı... Cuma mini minilere karne vermek için tam gaz çalışacağımız bir hafta başlıyor. Güzel şeylerden konuşmak, güzel şarkılar mırıldanmak istiyorum ama boğazımda düğümlenip kalmış bir konu var ki yazmadan geçemedim... 

Aslında yazmak istediğim çok şey vardı ancak Cumhuriyet Bayramı kutlamaları (!) için yazdığım yazıyı okuyunca baktım neredeyse aynı şeyleri tekrar yazacağım.. sustum.. çareyi şiirde buldum...
Behçet Kemal Çağlar'ın "Samsun Güzellemesi"... Beş kıtalık bu şiirin ikinci kıtasını paylaşacağım sizlerle.. Bu kıta çocuğumun adıyla başlıyor çünkü, çocuklarımız için duyduğum kaygıyı yansıtırcasına....







Rüzgar gibi gizli bir haber verse
Kıyı yeşil giyip murada erse
Ne gün kırık dökük bir gemi görse
19 MAYIS'ı anar dalgalar....

4 yorum:

turkuaz kıyılar dedi ki...

Ahh,sorma sorma...yüreği tertemiz öğrencilerim var isyan eden...sözleriyle,düşünceleriyle her gün umut veriyorlar bana...

kalemperest dedi ki...

evet, o aydınlık beyinler hepimizin umudu... sevgiler...

balböcükleri dedi ki...

anlayana ama anlamazki bu zihniyet.anlayamazda zaten.

kalemperest dedi ki...

Sevgili balböcükleri, anlayana kadar anlatmalıyız arkadaşım... yılmak yok ;))