13 Nisan 2012 Cuma

100 Küçük Martı Var Sırada...İyilik Yeniden Örgütleniyor!



YİNE AYNI HEYECAN SARDI YÜREĞİMİ... DOSTLARIMA İKİNCİ MEKTUBUMU DA YAZDIM ve MİNİK BİR KARTOPU ÇIĞA DÖNÜŞTÜ YİNE... 

Güzel Yürekli Dostlarım,
Aralık ayında 2012’nin sadece bizlere değil bilmediğimiz tanımadığımız ama bizim olan çocuklara da umut getirmesi için renk renk paketler hazırlamıştık hatırlarsanız. O zaman yüreğimden geçenleri biraz heyecan biraz kaygıyla fısıldarken size hep birlikte bir mutluluk çığlığı atacağımızı bilmiyordum... Artık biliyorum... Ben evdir, iştir kapılmışken hayat RÜZGARına içinizden bir değil birkaçı hatırlattı bana, hani 23 Nisan’da da yeni paketler hazırlayacaktık, diye... Yeniden aynı heyecan sardı yüreğimi... Başka çocuklar, başka gülücükler...
Şimdi elimde bu sefer Anadolu yakasında bir tepenin üzerindeki okullarında okuyan 100 yeni çocuk adı var... 1. Sınıftan 8. Sınıfa kadar... ve yine o okulda da geleceği aydınlatmak için var gücüyle çalışan öğretmen bir dostum, çocukluk arkadaşım... İlk projemizi takip etmiş o da çok mutlu olmuştu. Şimdi de sizin öğrencilere yapalım diye aradığımda ikimizin de heyecanı seslerimizin titremesinden belli oldu... Okul idaresiyle konuştu ve bizim için 100 kişilik bir liste hazırladılar... Çocukların yine bir şeyden haberleri yok. Biz 20 Nisan öğleden sonra paketlerimizle okullarında olacak, yine çekilişte adlarının çıktığını söyleyerek hediyelerimizi verecek ve onların Çocuk Bayramlarını kutlayacağız...
Deneyim yaşarken ediniliyor biliyorsunuz... Biz de geçen sefer paketlerini götürdüğümüzde kimi büyük kimi küçük kimi süslü kimi sade paketlerin çocuklar üzerinde nasıl bir eşitsizlik duygusu yarattığını görmüş birkaç keşke ile eve dönmüştük. Şimdi o “keşke”leri “iyi ki”lere çevirmek adına bir arkadaşım bu konuda destek oldu ve hediyelerimizi koymak için standart küçük koli kutular sipariş verdik. Bu kutular 25, 40, 50 cm ebatlarında bildiğimiz koliler olacak. Sizler hediyelerinizi bu kutulara koyabileceksiniz. Kutuların dışlarını istediğiniz şekilde kaplayıp süsleyebilirsiniz. İster kâğıt, ister kumaş orası size kalmış :)  Geçen sefer kutu hazırlayanlar geniş kurdelelerle bağlamış çocukların tutması için de bağ yapmışlardı. Sizler isterseniz benden boş koli alırsınız isterseniz de bu ebatlara uymak koşuluyla kendi temin ettiğiniz kutulara hazırlayabilirsiniz.
Gelelim paketlere neler koyacağımıza. Aynı büyüklükteki bu paketlerin içlerine mutlaka:
bir alt, bir üst kıyafet,
bir çift ayakkabı,
bir çift çorap
Can, İş Bankası veya TÜBİTAK Yayınlarının herhangi birinden yaşa uygun bir kitap
ve bir mektup koyalım...
İsterseniz bunların dışında farklı kıyafetler, toka, terlik, pijama, çikolata, kırtasiye malzemesi, oyuncak vb ne isterseniz ekleyebilirsiniz.
Bir şeyi hatırlatmak isterim, geçen sefer bazı paketlerden mektup çıkmamıştı. Paketlerinden mektup çıkmayan bazı çocuklar, arkadaşlarına paket gönderen ağabey veya ablalarına “Benim paketimden mektup çıkmadı ben de size yazdım” diye başlayan mektuplar göndermişlerdi. Hatta bazıları tüm paketleri aynı kişinin gönderdiğini zannederek “Bana mektup yazmayı unutmuşsunuz ama ben yine de teşekkür etmek istedim. Ne kadar iyi bir insansınız herkese hediye almışsınız. Adınızı arkadaşıma yazdığınız mektuptan öğrendim. Teşekkür ederiz.”  diye mektuplar gönderdi. Yani güzel dostlarım; yazınız güzelmiş kötüymüş, duygularınızı tam ifade edermişsiniz edemezmişsiniz önemli değil esas önemli olan onları önemseyip adlarına mektuplar yazmanız inanın...
Bu gönülyoldaşlığına yeni katılan arkadaşlarımız varsa bu adresten geçen seferki projemizle ilgili notları okuyabilirler ;)
Elimde 100 kişilik bir listeyle sizlerden haber bekliyorum şimdi... yine aynı heyecan fakat bu sefer  daha fazla umutla... SEVGİLER

BU LİSTE BİTTİ... ŞİMDİ ALIŞVERİŞLER YAPILIYOR, PAKETLER HAZIRLANIYOR... BİR HAFTA KALDI BULUŞMAYA... SİZLERLE DE PAYLAŞMADAN EDEMEDİM... KİM BİLİR BELKİ BİR YERLERDE SİZ DE BAŞKA PROJELER YARATIRSINIZ ;)

Not: Fotoğraflar Burcu YALÇIN ;)


Hiç yorum yok: