6 Ocak 2013 Pazar

Kalbimin Kızıl Saçlı Bacısına...

O kadar çok açtım ki şu ekranı haftalardır... Bir türlü tamamlayamadım yazıları, yarım kalanlardan da vazgeçtim... En son canım babamın doğum günü için oturduğum kalemperestimin başına yine bir doğum gününde oturuyorum.. Yazmadan geçemezdim, geç bile kalmış olduğum bu yazıyı...


Bugün 6 Ocak... Merco'mun, kız kardeşimin, büyüme yoldaşımın, uzun yıllar oda arkadaşımın doğum günü... Merco, aslında annemin kardeşi yani teyzem ama benden küçük.. Liseyi okumak için İstanbul'a gelip hem aynı ev hem aynı odada yaşamaya başlayınca başladı bizim kardeşliğimiz... Annem ikimizin de annesi olurken ben bir anda kocaman bir kız kardeşe sahip oldum..  Üniversiteyi kazanıp Ereğli yollarına düşene kadar birlikte yaşadık.. Her yere birlikte gittik, birbirimizin saçlarını ütüledik (o yıllarda lise kızları arasında çok yaygın bir uygulamaydı bu ;), dedikodunun kralını yaptık, birlikte güldük birlikte ağladık...  Büyüdük, okulları bitirdik, iş sahibi olduk, eş olduk, ben anne oldum o teyze oldu, ben teyze olmayı bekliyorum şimdi.. Bugünlere iki kız kardeş olarak geldik.. Adı Mercan olan teyzem, benim Merco adlı kız kardeşim oldu... Saçları yıllardır renkten renge girdi, nice boya gölge balyaj gördü ama ben onu, o çocukluktan genç kızlığa geçiş dönemindeki kızıl saçlarıyla hatırladım hep.. Bu yüzden Nazım'ın dizelerindeki gibi "Kalbimin Kızıl Saçlı Bacısı" dedim ona..
Bugün onun doğum günü... Berker için ne diliyorsam aynı içtenlikle Merco için de diliyorum... 
Hep mutlu ol Mercom... Bülo ile kurduğun o güzel yuvada huzur, sağlık hep yanınızda olsun... Sen ne istiyorsan, güzel yüreğinden ne geçiyorsa bu yıl gelsin seni bulsun.. 
Biz hep senin yanındayız, sen de hep bizim yanımızda ol kardeşim...
Doğum günün kutlu olsun...

Hiç yorum yok: