15 Şubat 2016 Pazartesi

Okul Yolu Düz Gider ;)

Beklettiği istekleri oluyor insanın, deneyip olmayınca uygun zaman için beklettiği istekleri... Yıllar önce üniversiteden mezun olur olmaz girdiğim Marmara Üniversitesinin haksızlık ve sistemsizlik örneği yüksek lisans mülakatında "Adımın anlamı, nereli olduğum ve Popstar yarışmaları hakkında ne düşündüğüm" gibi birbirinden pedagojik soruları yanıtlarken rafa kalkan bir isteğim de yüksek lisans yapmaktı. İlk büyük hayal kırıklığı bana gerçek hayatı mezun olur olmaz göstermişti aslında. Sonra bu küskünlük yıllarca sürdü, babamın dönem dönem tekrarlayan ısrarları da eklenince karnımda Karmen'imle yıllar sonra tekrar girdim ALES'e. Sözelden minik de bir derece getiren 92.9 ALES puanımı kızımla aldım yani. Hayat beni bir şekilde Bahçeşehir Üniversitesi kapısına getirdiğinde yıllar önce torpillilerin canını acıtanlardan olduğumdan mezuniyet notu, mülakat sonucu, ALES puanı her şeyden daha önemliydi benim için. 2015 Eylül ayında yıllar sonra yeniden öğrenci oldum. Şimdi Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitimi alanında tezli yüksek lisans öğrencisiyim. Bir dönemi geride bırakmış 2. döneme bugün başlayan bir öğrenci.
Çocuklarım, yoğun çalışma hayatım, sorumluluklarımı yanında ödevler, sınavlar, geceler boyu süren çalışmaları da götürürken verdiğim çabayı fark edince dönüp lise yıllarımdan özür dilemek istedim resmen. Şu aklım o zamanlar olsaymış bambaşka olabilirmiş her şey dedim. Hayatımdan çok memnun ve mutluyum ancak o zaman tek ama tek sorumluluğum  olan ders çalışma işini nasıl da ciddiye almadığımı şimdi çok daha iyi görüyorum. Okul, dershane yetti bana. Bir yılda okul ve dershane dışında çözdüğüm test sayısı 10'u geçmedi. Bir gün kendi kendime ders çalışmadım. Bir "Halllederiz" modum hep vardı zaten :)
Öğrenci arkadaşlarım özellikle liseli kardeşlerim, zamanın kıymetini bilin diyor bir okuldan çıkıp diğer okul yoluna düşüyorum... Okul yolunda arkadaşlarla karşılaşıp selfiemi de çekiyorum ;)


Dileklerimizi gerçekleştirecek fırsatlarla, sürprizlerle dolu bir hafta olsun...


Hiç yorum yok: