6 Temmuz 2016 Çarşamba

Havva'nın Üç Kızı / Elif ŞAFAK...


"Bit Palas" ile tanıştığım ilk başta çok da akıcı bir dil yakalayamadığım Elif Şafak'ta, "Aşk" bir dönüm noktası olmuştu. Çok beğenmiş, keyif alarak okumuştum. Sonra "Ustam ve Ben" bambaşka bir tat oldu. Dili, iç içe geçen olayların örgüsü, içinde saklı müthiş sürprizler... Bittiğinde üzüldüğüm kitaplardan oldu, tadı damağımda kaldı.
Bu hevesle aldım "Havva'nın Üç Kızı", aldığım kitaplar içinde ilk ona başladım. Güzel miydi, güzeldi... Ama edebi bir tat bulamadım bu sefer. İyi demlenmemiş, ayrıntıları güçlendirilmemiş geldi bana. Dili akıcı, keyifle ve kısa sürede okunası ancak kitap bitiminde arka kapağı kapatıp okşanan kitaplardan değil. Konu itibariyle de taraf olmama adına fazla orta yolcu, sonunu okuyucuya bırakma adına fazla yarım...
Bir eseri değerlendirirken beğendim, beğenmedim ifadelerini kullanmayı hiç uygun bulmadım. Nihayetinde emek var. Yazarın emeğine sağlık diyelim, yeni kitap için bekleyelim ;)

Hiç yorum yok: