14 Haziran 2017 Çarşamba

AEDEN / Akilah Azra Kohen


Sevdim ben bu kalemi... Yeni kitap yazsa da okusam dedirtenlerden... Fi, Çi, Pi yi de dizisinden çok önce okumuş çok beğenmiştim. Aeden ise başka bir tat olmuş. Başları biraz fazla fantastik gibi geliyor devamı konusunda bir acabaya düşürüyor evet ama sabreden okuyucu devamında inanılmaz keyifli bir yolculuğun içinde buluyor kendini.
Aeden, farklı pek çok canlı türü ile bir arada, evrimin çok ileri aşamalarındaki insan türünde bir ailenin de yaşadığı küçük bir gezegen. İnsanlar telepati ile anlaşıyor. Kurallar çok net. Ailenin büyük oğlu Sonje... farkındalıkları yüksek yaşadığı gezegenin ilkelerine bağlı bir genç. Bu gezegende ağlamak çok büyük ilkellik örneğin. Kişinin yaşadığı deneyimin kıymetini, ona katacaklarını fark etmediğini gösterdiğine inanıyor Sonje gözyaşlarının. Tükettiğini üretmek en büyük erdem ve gereklilik. Başka bir canlıya zarar vermek asla yok. Diğer canlı türlerine ve onların farklılıklarına saygı ön planda. Bu aileye bir şekilde emanet edilmiş bir kız Numi... çok farklı... gülüyor, ağlıyor, kontrol edemediği merakları var, kuralları çiğnemeye eğimli, coşkulu ve oldukça beyaz. Gezegendeki en beyaz tene sahip bu yüzden devamlı örtünüyor veya açıkta kalan yerlerine çamur sürüyor. Sonje ve Numi arasında sonrasının aşka varacağı belli olan bitmek bilmeyen bir çekişme. 
Numi'nin annesinin bu gezegenden olmadığını biliyorlar ve bir gün öğreniyorlar  ki annesi Dünya adlı bir gezegendenmiş. Türlü zorluklardan sonra düşünce gücüyle yolculuğu bildiklerinden Dünya'ya geliyorlar. İlk geldikleri yer Amerika... kalabalık, ağaçsızlık, duyarsızlık karşısında ilk büyük şoklarını yaşıyorlar ve gerçek hikaye başlıyor... buradan sonrasını anlatmayı çok istiyorum ama kitabı okuyacaklara haksızlık yapmak istemiyorum. Ancak okurken duygularınızı, düşüncelerinizi gerçekten harekete geçirecek insana dünyaya doğaya farklı açılardan da bakmanızı sağlayacak gerçekten harika bir anlatım. 
Okurken de altını çizmek istediğim çok yer oldu kendimi tuttum. 

Yaz okumaları listenize güçlü bir öneri olsun.. bol okumalı bir yaz olsun :)

Hiç yorum yok: